Tworzenie stron WWW czyli optymalizacja sklepu dla klienta

Tworzenie stron WWW czyli optymalizacja sklepu dla klienta

Napisany przez dnia Mar 14, 2011 w Internet

Należy pamiętać o tym, że tworzenie stron WWW to nie tylko kilka wirtualnych stron treści i graficzne elementy między nią wplecione. Otóż w procesie powstawania witryny niezwykle ważna jest optymalizacja stron sklepu dla klienta, tak aby użytkowanie strony przez internautę było przyjemne, a rozporządzanie treściami przez właściciela niezbyt skomplikowane. Ponadto, pamiętać musimy o tym, że niezwykle istotne jest, abyśmy byli widoczni w wyszukiwarkach, za co również właśnie optymalizacja będzie odpowiadała.

Co tak naprawdę oznacza optymalizacja stron dla klienta?

Jak już wspomniane zostało wcześniej ogólnie oznacza ułatwienie poruszania się po serwisie internetowym jego użytkownikowi. Ważne jest aby nasza witryna była przyjemna w użytkowaniu, więc jeśli już zdecydowaliśmy się na tworzenie stron WWW pamiętajmy o kilku rzeczach, których na naszej stronie zabraknąć nie powinno.

Przede wszystkim oczywiście dokładne informacje odnośnie naszej działalności lub produktach (w przypadku witryny zakupowej) proponowanych przez nas. Ważne są zatem opisy produktów, galerie ze zdjęciami, ponieważ lubimy coś widzieć zanim zdecydujemy się na zakup. Ponadto, pamiętajmy o nazwach łatwych do odnalezienia, kojarzących się z produktami. Nie każdy poszukujący konkretnego produktu jest jednocześnie specjalistą w jakiejś dziedzinie. Są przecież i ludzie, którzy dopiero „rozglądają się” i decyzję podejmują w oparciu właśnie o opisy, o zdjęcia i opinie innych.

Pamiętajmy również o odpowiedniej kategoryzacji produktów, a także usług, ponieważ pomogą one w szybszym odnalezieniu poszukiwanych rzeczy. Co więcej, tworzenie stron WWW powinno brać również pod uwagę takie elementy, jak opinie ekspertów, odnośniki do profesjonalnych opinii, porad. Sprawia to, że w oczach klienta stajemy się wiarygodniejsi i godni zaufania.

Sprawne tworzenie stron WWW pozwala na stworzenie powiązania pomiędzy produktami, grupami produktów za pomocą kilku sposobów. Pierwszym są kategorie produktów, które grupują przedmioty o podobnym zastosowaniu. Kolejne to słowniki ułatwiające szukanie danej rzeczy (np. przez markę), które powinny mieć swoje unikalne adresy url w sklepie, ponieważ umożliwi to optymalizację strony do wyszukiwarek, a także umożliwi przesyłanie linków z produktami pomiędzy internautami. Nie należy zapominać również o proponowaniu produktów powiązanych tematycznie oraz o opcji „klienci, którzy kupili ten produkt, kupili też…”. Przykładowo, w sklepie z ubraniami i akcesoriami odesłać możemy z sukienki do kolczyków idealnie do niej pasujących, a w sklepie oferującym sprzęt sportowy od rolek do ochraniaczy. W taki sposób zaproponujemy zakup kolejnego produktu, za którego przesyłkę użytkownicy już nie będą musieli dodatkowo płacić.
Bardzo ważne dla witryny są również recenzje innych użytkowników. Pozwolą na wzmocnienie pozytywnego wizerunku oraz zyskanie zaufania nowych klientów. Możesz nagradzać użytkowników recenzujących (np. rabatami) lub szukać recenzji w internecie na własną rękę (recenzji danych marek).

Pamiętać należy również o takich zabiegach, jak wyróżnianie bestsellerów, towarów ze specjalnymi cenami oraz nowości w sklepie. Osoba działająca w konkretnej branży powinna być na bieżąco, ponieważ ludzie interesujący się konkretną tematyką z pewnością śledzą najnowsze trendy i mogą stracić zainteresowanie, jeżeli my ich nie będziemy mieli w naszej ofercie.

To oczywiście jedynie kilka rzeczy, na które musi zwrócić uwagę tworzenie stron WWW. Pamiętajmy również o słowach kluczowych (czyli takich, za pomocą których ludzie wyszukują konkretnych rzeczy w internecie), frazach dzięki którym wyszukiwarki odnajdą nasze witryny i wiele innych zabiegów, pozwalających na odniesienie sukcesu w wirtualnej rzeczywistości.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 7.9/10 (14 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 z 0 głosów)